Година след трагичната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, акредитираните за България изпитателни лаборатории и технически служби „Технотест“ и ТИАТ алармират, че поставянето на колани в по-старите автобуси, които нямат такива, все още не е започнало, предаде БНР.
Гратисният период за поставяне на предпазни колани на седалките на по-старите автобуси, които са произведени без такива, е изтекъл в началото на юли. Това означава, че съгласно промените в Закона за автомобилните превози, Пътната полиция трябва да спира автобуси, които нямат предпазни колани и да налага глоби на водачите и превозните фирми, каза инж. Русим Русимов от „Технотест“.
„Вече има издадени актове на собственици. Според МВР това са повече автобуси за случайни превози. Проблемът е основно в категория М2 - до 22 места, понеже има доста стари.“, каза той.
Инж. Лъчезар Денков от „Технотест“ обясни, че акредитираните изпитателни лаборатории разполагат с необходимите стендове и имат готовност за изпитването на закрепването на предпазните колани в старите автобуси.