Ние се намираме в един безкраен ужас. На лице е абсолютна безпомощност на институциите във връзка с катастрофите. Ако пътните акции не работят те вдигат глобите. Това е един сбъркан модел, заяви председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев в сутрешния блок на БНТ.
"Явно скоро ще се наложи сами да управляваме пътната система", каза още той.
"Култура на пътя ни липсва, но тя се възпитава. 30% от катастрофите са станали заради несъобразена скорост, но улиците са пълни с дупки, липсващи маркировки или табели, а се оказва, че пътищата не са виновни за нито едно ПТП", допълни по темата Илия Тодоров, Асоциация на пострадали при пътно-транспорти произшествия.
"Много е удобно, че човекът е виновен, защото не внимава. Хората винаги ще допускат грешки, но ние разчитаме, че пътят ще ни предпази, ако е направен както трябва", коментира Милчев.
"Обезщетенията за сходни случаи се различават коренно. Методика трябва да има за застрахователи, но тя не може да се внуши на съда. Методиката за размера на обезщетенията се прави от застрахователи. Таван на размера на обезщетенията не може да има. Няма как да се постави лимит под 10 милиона, по европейски модел", разкри Тодоров.
"Бихме подкрепили всяка методика, която е насочена към това близките на загиналите или пострадалите да нямат нужда от адвокат, когато комуникират със застрахователите. Повече от половината пари се взимат от адвокатите", завърши Богдан Милчев.