Има две-три превантивни мерки, които съветваме хората, чиито лични данни са изтекли в публичното пространство. На първо място нека да сменят паролите на електронната си поща, както и своя идентификационен номер в НАП. Няма необходимост да се сменят лични карти и по общо мнение на целия бранш няма заплаха за имуществото на хората. Повече съвети могат да намерят на сайта на агенцията. Това сподели в сутрешния блок на БНТ говорителят на НАП Росен Бъчваров.
,,Част от разпространената информация включва имена, ЕГН, данни за контакт и данъчни декларации, но като цяло информацията е частична. На практика почти всеки, който е подал данъчна декларация, е в кръга на засегнатите лица'', посочи Бъчваров и увери, че ''съвсем скоро разговорът за отговорността за изтеклите данни ще се състои''.
По думите му от приходната агенция в момента разработват услуга, която да информира всички засегнати какви точно данни са излезли за тях в публичното пространство. Тя би трябвало да заработи до няколко седмици.
,,Това трябва да стане чрез някакъв вид идентификацация, за да сме сигурни, че информацията, която ще споделим, е в действителност на засегнатото лице. Така че услугата би изисквала или електронен подпис, или персонален идентификационен номер, чрез който да се влезе в базата на НАП'', разясни говорителят на приходната институция.
Накрая Росен Бъчваров бе категоричен, че сега системата на НАП е много по-сигурна, а за да се изгради наистина добра защита са необходими постоянни усилия в тази насока.