По наши анализи, в рамките на маршрут от 400 км цената ще възлиза на една стотинка на литър и при обратния курс, ако той не е пълен, съответно две стотинки на литър. Това заяви председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски в сутрешния блок на БНТ по повод притеснението на Българската петролна и газова асоциация за поскъпването на горивата през лятото.
"По отношение на автомобилите от 3.5 до 12 т имаме най-ниския вариант в Европа, а за тези над 12 т с различни видове оси, той е среден за Европа. В момента върви процес по установяване на тарифите и тарифиране на тол таксите в България", допълни председателят на АПИ.
"От днес започна тестови етап на тол системата, който ще се осъществява с техническия обхват на пътищата, който е 10 800 км по задание за изграждане на системата и с тестови тарифи, взети от доклада на Световната банка. Този тестов период е симулационен и цели да се установи интегритета на основните пет компонента на системата. След приключването на този тестови етап, ще започне втори, който вече е свързан с реалното набиране на данни от устройства в превозните средства", каза още той, съобщиха от БНТ.
"На 16 август ние като оператор придобиваме системата и можем да изследваме нейната финансова устойчивост. Това няма по никакъв начин да влияе на тарифирането и събирането на пътни такси", категоричен е Терзийски.
По въпроса кои пътища ще влизат в обхвата на тол системата, Терзийски обясни, че АПИ изработва актуализирана карта, в която отчита класа на пътя, неговото състояние и свързаността между населените места.
"За общинските пътища ставката ще бъде нулева. Надявам се до месец да имаме предложения", завърши Георги Терзийски.