Свидетели сме на една поредица от лошо стечение на обстоятелства, а също и на недобра организация. Суперджетът на Русия излита към опасна зона с развиваща се буря, която по принцип се избягва. Това каза бившият главен инспектор по безопасността на полетите към Министерството на транспорта Ангел Борисов в ефира на БТВ.
По думите му мълнията не би трябвало да влияе на самолета. „По-вероятно е да се касае за проблем в повреда в електрическото захранване на самолета“, допусна той.
„Не би трябвало електрозахранването на се повлият от мълнии, но електромагнитното поле може да повлияе на управлението на самолета. Проблемът е възникнал в небето. Пилотът казва, че е загубил радиовръзка. След това прави два кръга в небето. Все пак летището подсигурява аварийно кацане и има осигурен коридор. При аварийно кацане противопожарните екипи трябва да са близо до пистата, за да не се стига до трагедии. Най-малко 10 екипа е трябвало да има. Според експерта пилотът не е подал сигнал за аварийно кацане и противопожарните служби не са били уведомени, за да могат да реагират“, подчерта експертът.
По думите на Борисов, кацането е било неграмотно. „От кадрите се вижда, че самолетът прави три отскока преди да кацне. При първия опит, предният колесник се забива в земята и се стига до възпламеняване на керосина в резервоара. Ако не беше възникнал пожара, хората щяха да оцелеят“, убеден е авиоекспертът.