От началото на 2019 г. Общинска администрация – Банско въведе безхартиения документооборот.
Община Банско е първата община сред общо 140, обслужвани от ИИС „Акстър офис”, която е поела нелеката задача да махне и драстично намали употребата на хартия. Получените документи постъпват в автоматизираната информационна система.
След това те се регистрират и продължават да се движат по електронен път до резолирането, съгласуването и утвърждаването им.
Във всеки един момент заявителят на административна услуга може да проследи движението на преписката си. Част от ползите от безхартиения обмен на документи са, че спестява време, материален и човешки ресурс.
“Едно от най-важните предимства е създаването на електронен архив и възможност за бързи справки в него.”, обясни кметът Георги Икономов.
Решението се ползва от всички служители. Достъпът на всеки служител до него се определя от отговорностите му. „Така много по-лесно се проследяват и следят сроковете за изпълнение от служителите”, добави кметът. Системата за безхартиен обмен е едно естествено продължение на успешни стъпки на Общината към въвеждане на електронното управление.
“Срещаме разбиране в ръководството, което подкрепя подобни проекти и това за мен е гаранция за успех. Ние искаме да облекчим гражданите и бизнеса, като им създадем условия по електронен път да подават документи и да получава услуги – бързо и качествено”, посочи Десислава Хаджирускова – директор дирекция „Административно обслужване” в община Банско.