Помагаме на пътниците да разберат какви права имат, когато самолетът им е закъснял, когато са загубили багаж или когато изобщо полет не се състои. Това заяви Александър Сумин, съосновател на платформа, която помага на самолетните пътници да получат обезщетение.
"При закъснял полет всеки пътник може да получи между 200 и 600 евро обезщетение. Разбира се, това не се случва автоматично, а след подадено заявление. Над 95 % от пътниците до скоро не знаеха, че имат право на обезщетение", разкри още той в предаването "Плюс-Минус" по Нова телевизия.
"В Западна Европа потребителите са най-запознати по отношение на правата си при проблем с авиопревозвачите", каза Сумин.
"Има много случаи когато авиокомпаниите отхвърлят искове. Най-честото оправдание от тяхна страна е "техническа неизправност" на самолета", коментира Александър Сумин.
"Българите знаят правата си. Към момента това са от 30 до 40 %. Но остава голям процентът на гражданите, които въпреки познанията си да не потърсят правата си. Жалбата трябва да бъде подадена до 7 дни след полета", завърши темата Игнат Арсенов, директор на Европейски потребителски център България.