От съюза на слепите изказаха своето мнение по темата за хартиените табели, което публикуваме без редакторска намеса.
Ето и тяхната гледна точка по въпроса:
Хартиените табели, които са ламинирани и се поставят в долния десен ъгъл на предното стъкло, са абсолютна необходимост за хората с увредено зрение, които имат видимост на разстояние до около половин метър. Електронните табели са разположени на голяма височина, което прави виждането им от хора с увредено зрение невъзможно.
Тези табели няма как да пречат на видимостта на шофьорите, защото поставянето на табела в долния десен ъгъл е практика за всички превозни средства, която се е наложила повече от 30 години и не е имало никакви оплаквания. С оглед огромната площ на предното стъкло, една табела формат А4 с размери 29 см на 20 см физически не може да пречи на видимостта. Все едно да се каже, че чистачките на предното стъкло на автобус пречат на видимостта на шофьора.
Има решение на Комисията за Защита от дискриминация, което предписва всички превозни средства да бъдат оборудвани задължително с табели с номер на линията в долния десен ъгъл на предното стъкло, защото, ако няма такава табела, се извършва пряка форма на дискриминация спрямо хората със зрителни увреждания, които нямат възможност да видят номера на линията на автобуса, трамвая или тролея. Същото решение е потвърдено и от Административен съд София - град, който в мотивите си подчертава, че при пряка слънчева светлина електронните табели са невидими дори и за хора с нормално зрение. При издаването на решението за задължително поставяне на табели в долния десен ъгъл на предното стъкло и КЗД, и Административен Съд - София град са взели предвид цялото действащо законодателство в България, включително и Закона за Движение по Пътищата и е установено, че табелата в долния десен ъгъл не нарушава Закона за движение по пътищата.
Сравненията с други европейски градове не са коректни, защото организацията на движение на градския транспорт в София е коренно различна. Само в София на един спиркознак спират по 5-10, дори и15 различни линии, само в София има масово спрели коли в обсега на спирките и превозните средства на градския транспорт спират далеч от спирките, само в София има спирки, при които за достигане до трамвай, човек трябва да премине по две активни ленти, по които преминават превозни средства. И въпреки това в редица европейски градове автобуси и трамваи имат поставени табели в долния десен ъгъл на предното стъкло.