Никога не сме казвали, че не е имало извънреден труд. Той е описан в Кодекса на труда и в колективния трудов договор, където има клауза как той се заплаща, заяви в сутрешния блок на Нова телевизия председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Екетарина Йорданова по повод казуса с извънредния труд на шофьорите и ватманите в градския транспорт.
В последната справка се казва, че извънредният труд е 30 часа месечно. В случай, че проверката покаже нарушения, ще поискаме да бъде потърсена отговорност на лицата, които са извършили тези нарушения, заяви Йорданова.
Тя посочи, че въпреки 10-процентното увеличение на заплатите в столичния градски транспорт, ще бъдат търсени резерви за ново повишение.
Председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет отрече информациите, че шофьорите в градския транспорт са карани да уринират в шише, за да се пести време. Това е недопустимо, това е търсен пиар ефект, няма такова нещо. Във всички крайни станции има изградени тоалетни, увери Екатерина Йорданова.
Застанахме на страната на гражданите и на ползвателите на градския транспорт, които искат сигурен транспорт, който зависи от водачите, каза лидерът на БСП - София и председател на групата на социалистите в Столичния общински съвет Калоян Паргов т. Въпросът за условията на труда се дискутираше в последните няколко години. Имаше подобно заседание, в което участваха синдикатите. Очевидно от тогава досега няма решение. По данни на тези шофьори между 30 и 100 часа месечно и между 300 и 500-годишно е извънредният труд, който се дължи и на недостига на шофьори и на желанието им да заработят по-висока заплата, посочи още председателят на групата на социалистите в Столичния общински съвет.