Критиките, че новият Закон за движение по пътищата всъщност не се променя, не са основателни, защото все пак не могат да се измислят нови правила за движение. Това каза бившият началник на КАТ Алекси Стратиев в сутрешния блок на Нова телевизия.
Правилата са общи съгласно конвенцията за пътното движение. Единственото нещо, което би могло да се променя са санкциите и онези неща, които биха принудили шофьорите да не нарушават правилата. Мисля, че има развитие в тази посока, каза още той.
Според него има напредък при борбата срещу корупцията в Пътната полиция.
Според Стратиев промените, касаещи младите шофьори, според които те няма да могат да управляват кола по-мощна от 68 конски сили, а зад волана в първите 6 месеца ще сядат с придружител, не са удачно решение. Това е една стъпка към младите водачи да се вземат мерки, за да се обезопасят, както те, така и останалите участници в движението. Придружителят трябва да бъде правоспособен. Има санкции и към него. Трудно може да се намери кола до 67 конски сили, каза той.
Новите изисквания към водачите ме притесняват, заяви председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България Красимир Георгиев.
От новия проект на Закона за движение по пътищата силно прозира прокарването на едни интереси. Например, виждали ли сте полицай с колан. Никога и никой не е виждал, въпреки че сегашният закон не ги освобождава от такова нещо. Сега тихомълком са го прокарали да не си слагат колан. Най-малкото очаквах да се ограничи движението на каруците по пътищата, коментира Георгиев.