Министър-председателят поиска винетки да се купуват и чрез банкомати и в същото време от Пътната агенция посъветваха шофьорите, въпреки дадения гратисен период, да купуват винетки, защото е възможно да бъдат глобени. Управителят на АПИ Светослав Глосов каза, че до 15 януари КАТ има право да глобява за хартиени винетки, а създадените групи за контрол ще съдействат на шофьори, които нямат електронни винетки.
В отговор на въпрос на слушател, който гласи: "след като има гратисен период, който беше обявен официално до 15 януари, за да може тази система да тръгне, защо днес беше заявено, че все пак КАТ ще има право да глобява за хартиените винетки?", Богдан Милчев от Института за пътна безопасност заяви пред БНР: "Проблемът идва от начина, по който се управлява цялата тази инфраструктура. Това ръководство, което управлява тази инфраструктура в момента със своите изявления – от една страна, това което вие казвате, че има гратисен период, след това казват – да де, ама не е съвсем гратисен период, и в крайна сметка трябва да е ясно, че гратисни периоди с изявления не може да има. Трябва да има нормативен документ, нормативен акт, такъв документ няма и това означава, че всеки на пътя може да прави, контролните органи, всичко на пътя, което им се разпорежда. Такива устни изявления, които целят да отнемат някакво обществено напрежение, показват колко силно некомпетентно е това ръководство на АПИ".
"По-големият проблем, е, че тези хора започват да заплашват и застрашават нашия живот. Защото с начина, по който те управляват пътната система, ние се превръщаме в страна, в която – да загинеш по пътя, да ни се случи някакъв проблем е най-голяма вероятността", посочи Милчев, който е и бивш шеф на КАТ.
"Аз искам да ви уверя, че този технически проблем, който се опитват да ни представят, е само началото от поредица от проблеми, които ние ще имаме с внедряването на тази тол система. Управителите на АПИ превърнаха за последните 3 години нашите пътища в най-големия проблем на българското правителство. Ние нямаме седмица, в която няма скандал. Ние имаме проблеми по цялата инфраструктура и е необходима коренна промяна. Аз искам наистина да се обърнем към българското правителство в лицето на премиера – той трябва да потърси отговорност на управителния съвет на АПИ, защото ще дойде време, когато той ще трябва да носи отговорност от тяхно име за своя сметка", подчерта експертът.
Относно бъдещите проблеми на поетапното въвеждане на системата Милчев разясни: "Вижте само колко проблеми имаме в момента. Първият проблем, който възникна беше с това как функционира технически системата. Вторият проблем – имаше недостатъчно монтирани уреди, които да могат да се закупуват по границата и така нататък. Следващият проблем ни идва – пътищата дали да се взимат винетки през населените места, или не. Това е само за първите три дена, а системата не е започнала да функционира".