Колко ще скочи данъкът на старите автомобили

Pixabay
share

Драстично по-високи данъци за собствениците на стари коли. Това предвижда предложената от финансовото министерство нова схема за облагане на автомобилите.

Не е тайна, че България е сред автоморгите на Европа и огромна част от колите, които се движат по пътищата ни са над 15-20 години, напомни Георги Георгиев в рубриката си "На твоя страна" по Нова телевизия.

Регистрираните у нас превозни средства са над 3,6 милиона. От тези до 5 години са едва 168 000. А колите над 20 г. – 1,5 милиона.

Идеята на финансовото министерство е за старите автомобили данъците значително да се повишат, а за новите – да тръгнат надолу. С новите правила данъците ще зависят не само от мощността и възрастта на колите, но и от тяхната екологичната категория.

Сметките показват, че за коли на възраст над 20 години данъкът може да скочи и с над 50 %. Така за кола с мощност 100 конски сили данъкът да скочи от 110 на 170 лв.

Колкото колата по-малко замърсява, толкова по-голяма отстъпка от данъка ще има. Така за коли с екостандарт Евро 4 – това са коли, произведени след 2006 г., той може да падне с 20 %, а за най-новите – с Евро 6 – с до 60 %.

„Асоциация вносители на автомобили в България отдавна алармира, че тази ставка трябва да се обърне. Не е нормално един автомобил над 20 години да се регистрира в България. Хората са бедни, нямат пари за нови автомобили. Но това ще спомогне за изчистване на предблоковите пространства”, заяви Любомир Доросиев, Асоциация вносители на автомобили в България.

„Аз също подкрепям, че старите автомобили трябва да плащат по-високи данъци. Но когато става въпрос за данък от 14 или 17 лева, дори да го вдигнат 100 пъти, това е няколко кутии цигари, което не е сериозно”, заяви автоекспертът и бивш състезател Румен Дунев.

Водещи новини

Още новини