Бум на желаещите да летят се наблюдава през последните три години. 221 пилоти любители са получили сертификата си за движение във въздуха от 2016 г. насам. Общият брой пилоти от всички категории със свидетелства у нас са 1292, от които едва 12 са хората с бреветите за свърхлеки самолети, а около една четвърт са любители - 309.
Повече от две трети са получили документи да летят през последните три години.
Любителският е най-често срещаният лиценз в леката авиация и е първата стъпка към кариерата като пилот в гражданската авиация. Професионалистите във въздуха са 397, а най-разпространеният бревет е за транспортни самолети – 517, показва справка на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД „ГВА“) за „Монитор“. За удоволствието да имат в джоба свидетелство за любител пилот желаещите броят средно по 20 бона за обучение. Това им дава право да изпълняват полети като командир на самолет, но без възнаграждение и за лични цели.
За да започнат курс кандидат-курсистите трябва да са в добро физическо състояние, да са навършили 16 години и да владеят английски език. Средното образование е задължително. Лицензът се получава след явяване на комисия на транспортното министерство и се подновява на всеки две години. Едва 60 лева струва изпита.
През последните три години се наблюдава интерес на чужденци, които да са обучават и сертифицират у нас, коментира главният секретар на ГД ГВА Михаил Захариев. По думите му в нашето въздушно пространство летят все повече от балтийските държави – Естония, Латвия и Литва. Причината е в по-ниската цена на курса и изпита. Но бизнесът в България с обучения за леката авиация е все още бутиков.