Този участък от пътя, където стана катастрофата, трябва да бъде подложен на цялостен пътен одит, за да бъдат констатирани всички проблеми. Там ситуацията винаги е била тежка. Винаги едно такова събитие не идва само, това е поредица от негативи. Това каза бившият шеф на КАТ ген. Румен Миланов в ефира на БТВ.
"Има компетентен орган, който трябва да изследва състоянието на пътната настилка, а не някой да търка с джапанки, което е несериозно", посочи той.
Темата за коланите вече се повтаря втора-трета година, каза Симеон Милушев от асоциацията на автомобилните превозвачи. Според него автобусът е произведен в Испания и 15 години е превозвал ученици и бракуван е и е закупен с оригинални обезопасителни колани. Дали в момента са били там, дали са ползвани никой не може да каже, посочи Милушев.
Но според него по някакви причини пътниците не слагат коланите. Той заяви, че не е ясно какво е щяло да се случи в конкретния случай, ако са били сложени коланите. Повечето шофьори не отчитат смяната от сухо на мокро, твърди Васил Жеков, инструктор по кормуване. За мен става дума за човешка грешка, смята той. Трябва да се наблегне на уменията на шофьорите, които карат пътници, те трябва да тренират на специални полигони, казва Жеков.
Това, че имаш категория и стаж не значи, че можеш да се справиш с такава ситуация, смята инструкторът.
"Когато има дъжд сцеплението намалява и трябва да се кара внимателно. Повечето обаче не отчитат този риск", каза още той.