Няма как всички автобуси да бъдат с колани. Не трябва да допускаме такива манипулации в обществото. Най-малкото не може да оборудваме автобусите от градския транспорт с колани. Автобусите, произведени преди 2008 г., няма как да бъдат оборудвани с колани, защото за тази цел трябва да се смени цялостната им конструкция.
Това заяви в сутрешния блок на Bulgaria ON AIR Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта.
Тя допълни, че при всяко организирано пътуване превозвачът сключва договор с лицето, което организира въпросното пътуване, след което се издава фактура за превоза.
,,Именно тази фактура е застраховката на пътниците'', посочи Милтенова.
,,Обезщетенията за всички пострадали по първоначални сметки биха възлезли около 4-5 милиона лева заради размера на катастрофата'', обяви нейният събеседник в студиото - адвокатът по застрахователно право Николай Димитров.
Относно коланите той коментира, че когато даден автобус е оборудван с колани, то е задължително те да бъдат използвани от пътниците.
,,Лесно е да се оборудват автобусите с колани, но кой ще следи за този контрол? Когато няма реален контрол, това би било безсмислено'', посочи още адвокат Димитров.