Все още причините за тази катастрофа не са известни. Назначена е комисия от Военна полиция и целта й е да се открият причините за инцидента. Двете най-вероятни версии са или технически проблем, свързан с опашния винт, или допусната грешка от страна на пилотите. Засега обаче всичко е в сферата на догадките.
Това коментира в „Събуди се” бригаден генерал Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС и експерт по вертолетна авиация.
По думите му никой не може да гарантира, че в даден момент няма да се случи нещо неочаквано. Това обаче не означава, че машината не е технически поддържана.
„Единствено комисията има достъп до черната кутия и все още нямаме данни от нея”, поясни ген. Мирчев. „Професията на пилота е рискова и всеки един от тях знае това”, коментира още той. Бригаден генерал Петьо Мирчев се съгласи с това, че летателните часове на пилотите са твърде малко. „Вярно е, че спрямо стандартите на НАТО България изостава много. Търсим възможност да намалим влиянието на тези рискове”, поясни още ген. Мирчев.