"Топлофикация София" ЕАД изготвя графиците за годишен отчет на уредите в жилищата на абона

Pixabay
share

След окончателното приключване на отоплителен сезон 2017-2018 г. "Топлофикация София" в качеството си на топлинен счетоводител вече изготвя графиците за отчет на уредите в жилищата на над 33 000 свои клиенти, съобщиха от дружеството.

Клиентите имат право на две дати за безплатен отчет на уредите от топлинните счетоводители. Посещението на едната от тези дати задължително трябва да бъде в извънработно време. Ако нямат възможност да осигурят достъп до жилището на тези дати, хората могат да се свържат с топлинния си счетоводител и да заявят дата за индивидуален отчет, която обаче се заплаща според ценоразписа на съответната фирма.

Потребителите трябва да знаят, че отчитането на всеки един апартамент в сградата оказва влияние върху изравнителните сметки на останалите. Съответно, при допълнително отчитане всички в рамките на етажната собственост получават коригирани изравнителни сметки, се посочва в съобщението.

Според действащата Наредба за топлоснабдяването, когато клиентът е осигурили достъп, но желае да направи рекламация, разполага със срок от 30 дни след получаване на първата изравнителна сметка. Ако не е осигурен достъп, потребителят може да поиска отчитане до 3 месеца след първата изравнителна сметки, но не по-късно от 1 октомври. След изтичане на този срок не се приемат рекламации и не се преработва изравнителната сметка. Изравнителните сметки имат пряка връзка с определянето на месечните сметки за топла вода и парно през следващия отоплителен сезон.

Сметките за топла вода се изчисляват като количеството енергия за подгряване на топлата вода от последния изравнителен период се раздели на 12 и се умножи по действащата цена. Така сумите за топла вода в домакинствата са предвидими за година напред. Ако в отделни имоти няма монтиран индивидуален водомер за топла вода, или той е повреден, или пък не е осигурен достъп за отчет, тогава се начислява разход по 140 литра топла вода на обитател за едно денонощие на потребление.

Освен това, при изготвянето на изравнителната сметка разликата между количествата вода, измерени от общия водомер за топла вода и сумата от показанията на индивидуалните водомери, ще бъде разпределена върху сметките на имотите без водомери за топла вода. От днес мартенските сметки за парно и топла вода вече са на разположение на потребителите на интернет страницата на дружеството - www.toplo.bg, и в Центровете за обслужване на клиентите.

През март 2018 г. средната месечна температура е била + 6 градуса, докато през март 2017г. средната месечна температура е била + 9 градуса. В резултат от по-ниската температура през март 2018 г. фактурираната топлинна енергия за месеца е 527 607 МВтч, докато през март 2017 г. на клиентите са фактурирани 368 790 МВтч топлинна енергия. В резултат на тази разлика в месечните температури на двата месеца, съответно и корекционния коефициент за март 2018 г., е по-висок, се посочва в съобщението.

Водещи новини

Още новини