Шефът на АПИ: Всички магистрали са почистени, но шофьорите трябва да карат внимателно

БНТ
share

Снегът не ни изненада. Преминават доста мощни средиземноморски циклони един след друг. В момента всички магистрали са почистени, но шофьорите трябва да карат внимателно, защото температурите падат рязко. Има ограничение на тежкотоварното движение само в участъка Русе-Бяла заради катастрофа, но скоро и там движението ще бъде освободено. Това каза в предаването "Още от деня" по БНТ председателят ан Агенция Пътна инфраструктура инж. Дончо Атанасов.

Всеки водач трябва да се съобразява с пътните условия, не е възможно цялата републиканска пътна мрежа – 20 000 км, при зимни условия да бъде почистена до асфалт. Когато има снеговалеж, по европейските стандарти може да има до 3 см утъпкан път, а магистралата трябва да бъде почистена 2 часа след спиране на снеговалежа, уточни инж. Атанасов.

Мисля, че пътното поддържане е на добро ниво. Големият проблем е огромният трафик на тежкотоварните камион – един или два тира са в състояние да блокират половин държава. Затова ограничаваме тежкотоварното движение, посочи той.

Българските пътища – 44 000 км, работят в едни от най-тежките метеорологични условия, свързани с големи температурни амплитуди. Другият проблем е многократното замръзване и размръзване на пътя за един ден. Оттам поради дългото неремонтиране на някои пътища, при влизането на вода в пукнатините започва напукване и буквално за часове се отварят дупки. Българските пътища са с добро качество, не бива да сме такива нихилисти. В развитите държави от Европейския съюз температурните условия са други, заяви шефът на АПИ.

През последните години сме направили пътища и сме ремонтирали магистрали с най-модерни съоръжения – там проблеми нямаме. Имаме проблеми с неремонтираните участъци, каза инж. Атанасов. Премиерът е гневен, министърът е гневен, и аз съм гневен, но не сме спрели и за минута, когато е възможно, да кърпим дупки. Това обаче не може да бъде правено, когато не позволяват метеорологичните условия, добави той.

35-40 години системата е недофинансирана. В последните години правителството отделя колкото е възможно повече средства за пътни ремонти. Амбицията ни е до 4-5 години да приведем републиканската мрежа в едно много добро състояние, каза още инж. Дончо Атанасов.

Водещи новини

Още новини