Премиерът категорично признава, че институциите, отговорни за пътната безопасност, не си вършат работата. Това каза в предаването "Още от деня" по БНТ Богдан Милчев от Института за пътна безопасност, който е и бивш шеф на КАТ.
Този подход би вършил работата, ако не идваше от телевизиите. Медиите диктуват работата на политиците. Показват няколко дни поред дупките по улиците и премиерът реагира веднага. Отговорността за пътната безопасност обаче не е на премиера. Тази отговорност би трябвало да се носи от една комисия, която всяка година трябва да внася доклад в Министерски съвет. Именно от тези доклади би трябвало да се информира премиерът и да не му се налага да импровизира. Именно тази импровизация ни води до най-високата смъртност по пътищата в ЕС, заяви Милчев.
Необходимо е държавата начело с министър-председателя да събере експертите и да се родят решения. Трябва да има цялостна реформа в системата за пътна безопасност и в законодателството, подчерта бившият шеф на КАТ.
Премиерът е част от българския народ и той го показа с изявлението си за дупките. Трябваше да го каже – той е треньор на отбора, наречен Министерски съвет, заяви председателят на Съюза по авто-мото подготовка Йонко Иванов. На вътрешния министър е вменено от закона, че хората, които са под негово ръкводство, трябва да констатират и да издават предписания за нередностите по пътя, както и да налагат санкции, ако нередностите не са отстранени. Полицаите по закон нямат задължение да стоят до дупките, затова питам колко предписания за нередности са издадени, заяви Иванов.
Бивш шеф на КАТ: Отговорността за пътната безопасност не е на Борисов
- 20.03.2018 | 18:48
- 4940