Като потребители всички ние имаме права и съществува стройна система за тяхната защита. Потребителите имат все повече възможности да намират най-доброто от това, което търсят, на най-добра цена. Това каза в сутрешния блок на БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
Той съобщи, че през миналата година в Комисията са постъпили над 20 000 жалби и сигнали от потребителите. Около половината от жалбите са свързани с дефектни стоки и с невъзможността потребителят да получи компенсация. След това са фалшивите намаления и промоции, жалби, свързани с онлайн търговията, с естествените монополисти, с туроператори, уточни Маргаритов.
Повечето от жалбите, които получаваме – около 60-65%, са основателни и се стараем не само да санкционираме търговеца, но и да се съдействаме на потребителя да получи обезщетение, посочи шефът на КЗП.
Имаме доста жалби, свързани с онлайн потребителите. Поръчвате стока, която изглежда много добре на сайта, а идва едно менте, което не прилича на нищо. Санкционирали сме подобни сайтове, но препоръчваме потребителите да избягват да купуват стоки, които са на много ниски цени, а се рекламират като много качествени, както и да се прави съпоставяне на офертите, отбеляза Димитър Маргаритов.
По думите му през последните няколко години нарушенията намаляват.
Маргаритов посъветва покрай наближаващите Великденските празници да пазаруваме от търговски обекти, а не на случаен принцип.
Жалваме се най-много от дефектни стоки
- 15.03.2018 | 08:02
- 878