На 31 януари, сряда, изтича валидността на годишните винетки за 2017 г. Стикери се продават в над 3 000 разпространителски пункта. От тях 372 броя са с денонощен режим на работа. Това са големите бензиностанции, офисите на "Български пощи", областните пътни управления и гранично контролно-пропускателните пунктове, съобщи пресцентърът на Агенцията за "Пътна инфраструктура".
През 2018 г. - за трета поредна година, цените на всички винетки за леки автомобили са непроменени. Годишната е 97 лв., месечната 30 лв., а седмичната 15 лв. За първи път има и тримесечна винетка за леките коли. Цената й е 54 лв. Тя ще позволи на хората, които карат автомобилите си предимно през лятото или по време на по-дълга отпуска или пък не живеят постоянно в страната, да използват по-краткосрочен стикер.
За първи път годишната винетка за всички превозни средства важи за срок от една година от датата на купуването й и ако шофьор си купи стикер например на 3 март 2018 г., когато тръгва на път за Националния празник, то той ще важи до 2 март 2019 г. Винетката се перфорира в търговския обект от продавача на стикера. Необходимо е да се изиска и касова бележка с вписан регистрационен номер на превозното средство, която трябва да се пази.
От пускането в разпространителската мрежа на винетките за 2018 г. до сега са продадени 597 905 стикера от всички видове и за всички категории превозни средства. Начислените приходи са над 49 млн. лв. От тях 35,7 млн. лв. са от шофьорите на леки автомобили, а около 13,3 млн. лв. от останалите видове МПС.
Най-търсените винетки за 2018 г. от шофьорите на леки автомобили до момента са годишните - 346 928 броя, следват седмичните - 104 903 броя, месечните - 13 541 броя, и тримесечните - 1 994 броя.
От шофьорите на МПС Категория 1 и 2 най-предпочитани са дневните винетки - 98 856 броя., следват месечните - 16 652 броя, седмичните - 7 986 броя, и годишните - 7 045 броя.
На Дирекцията "Социално подпомагане" са предоставени 164 075 броя годишни винетки за леки автомобили на стойност 15 915 275 лв., които са за сметка на АПИ.