Вижте кога пускат третия лъч от столичното метро и как ще го направят абсолютно безопасен (видео+сни

novini.bg
share

За това какви са ползите от метрото и какви са плановете на столичния „Метрополитен“ за развитието на подземната железница в София пред novini.bg разказа директорът на дружеството инж. Стоян Братоев.

Към днешна дата в София в експлоатация има 40 км с 35 метростанции. Това са двете линии Люлин - Младост и Надежда - Лозенец, които са свързани в квартал Обеля, където има депо.
Общо двете линии превозват дневно около 340 000 пътници в работен ден. Това е доста добър показател. Натоварването, особено в пиковете часове, е доста голямо Ползите от метрото, като сложим екологичния ефект, особено зимните месеци, когато се използва битово гориво, са огромни, обясни инж. Братоев.
В момента се икономисват около 110000 човекочаса дневно. Това е много важен показател, отчете шефът на столичния „Метрополитен“.

„В момента се изгражда третата линия. Тя е много по-тежка от втората. Почти 3 км от третата линия минават под реки. Много от метростанциите се изграждат във високоподпочвени води. Справяме се, но все още има строителство в най – тежките участъци. По-тежка за строителството беше станцията на „Красно село“. Близо 40% от изпълнението на новите метростанции от последната метролиния са готови и се очаква септември месец 2019 година да можем да се придвижваме с подземната железница от „Красно село“ до центъра на София“, обясни още инж. Братоев.

Снимка:Novini.bg


Предвижда се третата метролиния да стига до жп спирка на влак от Перник и така всички от Перник до центъра на София да могат да се придвижват за 30 минути, поясни той и добави, че там се изгражда и буферен паркинг. „Всичко това цели отново да се намали трафика в София“, каза инж. Стоян Братоев.
Част от третата линия ще бъде готова септември месец 2019 година, информира още той.

Снимка:Novini.bg

Инж. Братоев съобщи, че заради случаите на тежки инциденти в подземните железници при третия лъч ще има и специални стъклени преградни стени с врати, които ще отделят пероните от релсовите пътища. Идеята е максимално да се намалят възможностите за проблеми.

Междувременно се предвижда да има удължения и на вече съществуващи вече метролинии, но всичко зависи от това дали има достатъчно голям пътникопоток, обясни още инж. Братоев.
В началото на 2020 година се предвижда София да има 52 км метро с 46 метростанции и те ще поемат около 50% от столичани, разкри шефът на столичния „Метрополитен“.

Цялото интервю с инж. Стоян Братоев може да чуете в прикаченото видео.

По материала работиха Галя Георгиева и Десислава Станева

Водещи новини

Още новини