Заключението след извършената вътрешна проверка в транспортната фирма е, че въпреки изрядната документация, някъде по трасето от Слънчев Бряг за София, е станала размяна между двамата шофьори на катастрофиралия автобус. Това каза на пресконференция Георги Атанасов, управител на транспортна фирма "Юнион Ивкони", предаде БТА.
Съмненията били на 10 процента и не пожела да даде повече информация, заради водените следствени действия по случая.
От компанията разполагали с пълната налична документация, свързана с курса Слънчев бряг - София, започнал да по график в 6.10 ч. на 30 октомври. От фирмата ще осигурят пълно съдействие на разследващите органи за изясняване на обстоятелствата около транспортния инцидент, уверил е Атанасов.
По време на брифинга е станало ясно още, че фирмата няма механизми, с които да следи всекидневно тахографските устройства на шофьорите. По този начин те разчитат само на изготвените графици за курсовете и смените на шофьорите, но не биха могли да знаят за евентуални смени между тях и с каква скорост се движат, например. Шофьорите сами полагали в устройството тахографския лист, който представлява хартиен носител, записващ информацията от курса. По закон тази информация се съхранявала 28 дни от превозвачите, след което може да бъде изискана за проверка, обясни управителят.
По думите му цялата система за контрол на тахографските листи е в ръцете на "Автомобилна администрация".
Приключилата вчера вътрешна проверка на транспортната фирма е показала, че курсът по редовната линия София - Слънчев бряг, с начален час 17.00 ч., е бил подготвен по регламент и "със 100 процента изрядно и надлежно заверена документация". Превозното средство е било с работещ изправен тахограф, спирачен апарат, разписание, лиценз, попълване на дневник и т. н., каза управителят Атанасов.
Министър Ивайло Московски съобщи вчера за общо 28 акта на фирмата от началото на годината, две от които на юридическото лице и 26 на шофьорите. От "Юнион Ивкони" обаче твърдят, че към фирмата има един акт, който те оспорват, а тези на шофьорите не са тяхно достояние.
"На фона на автопарк от 400 автобуса с 400 курса ежедневно и превозени 4 млн. пътници годишно - в този обем, 28-те акта са 4 процента", коментира Георги Атанасов. Той каза още, че фирмата страда от недостиг на шофьори, което е проблем на целия бранш. Освен това бюджетът не компенсирал социалните отстъпки на компанията за деца, ученици, пенсионери, военноинвалиди и др. категории.