Тунелопробивната машина достигна метростанцията на бул."България" и бул."Гешов", съобщи пресцентърът на общината.
Кметът на София Йорданка Фандъкова е проверила работата на тунелопробивната машина заедно с инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен". Днес машината е достигнала конструкцията на метростанцията, която се изгражда подземно на кръстовището на бул."България" и бул."Гешов" на дълбочина 19 м. Изградени са 1.7 км от подземния тунел на третия лъч. Изграждането на метротунела започна през месец март 2017 г. от метростнация "Красно село" и това е втората станция от трасето, "Красно село" - "Владимир Вазов". Изпълнени са 42 процента от строителните работи на участъка.
С тунелопробивната машина "Витоша" ще бъдат изградени общо 7 км двупътен тунел от третия лъч на метрото. Тя тежи 1400 тона и беше изработена в Германия специално за проекта на софийското метро. Третият лъч на метрото с дължина 12 км и 12 метростанции се предвижда да бъде завършен в края на 2019 г.
В момента с метрото ежедневно се придвижват около 350 хил. души. Очаква се с пускането на третата линия на метрото близо 500 хил. души да ползват този транспорт. Освен транспортните ползи метрото има и важен екологичен ефект. С действащите две линии се спестяват 75 хил. тона вредни емисии, а с изграждането на третия лъч те ще бъдат 90 хил. тона годишно. Третата линия на метрото на София бе първият одобрен по новата Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".