Едни от най-смъртоносните пътища са в България, сочат данни на Европейската комисия, която е изчислила, че на глава от населението у нас загиват най-много хора, докато шофират.
Броят на починалите в общността при пътно-транспортни произшествия за първи път от почти 20 години се е увеличил. Ужасяващата статистика за миналата година показва - 7404 тежки катастрофи със 708 загинали и 9374 ранени. Това коментираха Алекси Стратиев, Йонко Иванов и Илия Тодоров по БНТ.
Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност, бивш началник на КАТ, заяви: За съжаление от 2013 и 2014 г., когато нивата на загинали по пътищата бяха на 601 и двете години бяха еднаква бройка се тръгна нагоре. При същия закон, при същите норми, при същите правила и при същите наказания със същите водачи и със същите пътища, т.е. разковничето не е в законодателството.
Йонко Иванов - председател на Съюза по авто-мото подготовка коментира: Разковничето най-вероятно е в стратегията. Липса на краткосрочна и дългосрочна стратегия. Приписват се едни документи от европейските правила и изисквания. Говорим за намаляване на загиналите с 50%, а всъщност нищо не се случва. Защото това са 5 опорни точки - контрол, обучение организация на движението, общество и медии.
Илия Тодоров - Асоциация на пострадали при катастрофи, посочи: Според статистиката, 20% от загиналите по пътищата са жертва на свой роднина. При децата процентът е стряскащ. Там е около 75%, защото загиват вътре в автомобила, т.е. те не са блъснати на пешеходна пътека, не са блъснати докато са карали колело. Законът също определено може да промени тези числа.