Скъсването става след шестия вагон. За мен това е точният момент на дерайлирането на влака в Хитрино. Това каза в сутрешния блок на БТВ председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Според мен няма как да е от заключващата стрелка на релсите, но предполагам, че това ще се види – заключващият механизъм ще трябва да се провери, заяви Бунев. Той обясни реда, по който това се случва: Стрелката се обръща от стрелочника, тя трябва да се заключи. Има ключ, който се завърта. Взима се ключа, влиза се в поста, слага се на таблото, завърта се и оттам ръководителят на движението може да светне входния сигнал за влака.
Машинистите са се подписали, че имаме редовен сигнал за преминаване през гарата, каза Бунев. Той подчерта, че пробитата цистерна също трябва да премине щателни проверки, защото от цялата композиция само тя се е спукала.
Взривът става 3-4 минути след дерайлирането. Преди това цистерната се спуква и изтича газ. По думите на очевидци, цистерната се е била разцепила като уста на акула, заяви Бунев.
По думите му е възможно главният машинист да се е заблудил, че влакът няма да мине в отклонение на гарата, а ще мине по правия коловоз, което може да обясни високата скорост.
На видеоклипа от инцидента в Хитрино се вижда, че от високата скорост вагоните "подскачат" на релсите. Високата скорост води до деформация на пътя, а вагоните подскачат, защото първите три цистерни са празни и са по-леки. Следващите са пълните, именно те направиха и белята, смята Бунев.