Строителството на лот 3.2 от АМ "Струма" - участък Крупник - Кресна може да започне през следващия строителен сезон и до 2020 г. магистралата да бъде завършена. Това обяви на пресконференция председателят на Управителния съвет на агенцията "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
Проектантът на трасето инж. Йордан Прашанов съобщи, че по пътния участък ще има пет тунела, като два от тях ще са дълги под 400 метра, а три по над 1,1 километра. Предвижда се да има и няколко виадукта - седем с височина около 100 метра и десет, които ще са високи от 30 до 50 метра, отделно ще има и 14 по-малки съоръжения.
"В участъците с наклони пет и повече процента се предвиждат ленти за бавно движещи се автомобили, включително и при спускане, обясни проектантът. Проектът е оптимален от екологична и техническа гледна точка", обясни Лазар Лазаров.
Той изрази очакване през ноември докладът по ОВОС за участъка да бъде приет, като успоредно с това ще се готви процедура за възлагането на идейния проект, който се очаква в началото на следващата година - първата четвърт, да е готов и след това на инженеринг да се възложи същинското строителство заедно с изготвянето на техническия проект.
Участниците в днешния форум смятат, че е наложително ускоряването на работата по проекта. Те не приемат продължаващото непрестанното търсене и обсъждане на варианти, повечето от които според тях са неприложими, защото така се блокира работата по проекта в участъка на Кресненското дефиле.
"Рискът от неизпълнение на този участък от магистралата е реална заплаха за устойчивостта на целия инвестиционен проект АМ "Струма", в т.ч. за изградените вече участъци, финансирани по "ОПТ 2007 - 2013" и за тези, които се изграждат в настоящия програмен период по "ОПТТИ 2014 - 2020". Отлагането на изпълнението на това трасе ще доведе до катастрофални последици за икономиката и за екологията, защото обрича проектът да не бъде изпълнен", заяви Лазаров.
Неизпълнението на лот 3.2 ще води до санкции по отношение на възстановяването на средствата, ползвани за изграждането на останалите участъци и отделно ще трябва да се търсят собствени средства за изграждането на този участък, стана още ясно от думите на специалистите.