Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на търговци на хранителни продукти и лекарства да подвеждат клиентите си за цените или за условията, при които могат да се възползват от актуални промоции и намаления, съобщиха от Комисията.
Заблуждаващ ценоразпис на павилион за бързо хранене е един от последните случаи, по които контролният орган се е произнесъл. Друг - наскоро установен и забранен от КЗП търговски трик, е свързан с непълна информация за условията на промоция в бар. Некоректно провеждане на промоция от аптека е поредно нарушение, пресечено от контролния орган. Върху плакат на витрината на тази аптека и в разпространени от нея рекламни брошури е анонсирана отстъпка от 25 на сто, а реално предоставяната е 20 на сто.
За всяка от нелоялните практики законът предвижда санкция до 30 000 лв. и забрана за прилагането им в бъдеще. При повторно нарушение глобата може да достигне до 50 000 лв.