Десети ден продължава стачката на служителите в БДЖ.
От 8.00 до 16.00 часа отново ще бъдат спрени влаковете в страната. Продължават и трудните преговори между синдикатите и ръководството на железниците за подписване на колективен трудов договор. Според синдикатите дружеството умишлено се води към фалит. Синдикатите са сигнализирали прокуратурата, че българските железници се ограбват. Доказателство за това според тях е провежданата специализирана операция, ръководена от Върховна касационна прокуратура, Национална следствена служба и Главна Дирекция "Борба с организираната престъпност" за разследване на неизгодно сключени договори от ДП НК „ЖИ” с различни фирми, довели до значителни щети в размер на около 50 млн. лв.
Структурите на КНСБ и КТ "Подкрепа" в БДЖ и НКЖИ призоваха служителите в компаниите да дадат отпор на готвените от ръководствата "реформи", от които хиляди ще изгубят работата си. В обръщение до работниците се казва, че в продължение на двудневните преговори между стачните комитети и мениджърските екипи на "БДЖ Пътнически превози" и "БДЖ Товарни превози", от управлението се предлага намаление на доходите чрез: намаляване на доплащането за всяка прослужена година от 1 % на 0,6 %; намаляване на изплащаните суми за пропътуваните километри от 2,7 стотинки на 1 стотинка, намаляване на доплащането на нощен труд от 42 % върху часовата ставка на 25 % за целия персонал. Само тези намаления, предлагани от мениджърските екипи, ще доведат до реално намаляване на доходите между 15 и 23 % за всеки железничар, се казва в обръщението.
Досега 824 служители са приели предложението на ръководството на БДЖ да бъдат освободени от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда. Трудовите възнаграждения в размер на шест брутни заплати, ще бъдат изплатени веднага след освобождаването на служителите от длъжност. Освобождаването от длъжност по чл. 331 от Кодекса на труда е една от допълнителните мерки, които ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД предприе за ускоряване на реформите в дружеството. Ефектът от прилагането на тази мярка ще бъде в размер на около 23 – 24 млн. лв. годишно.
Вече са в сила и новите цени на билетите за пътуване с бързите влакове със задължителна резервация. Увеличението на цените за тази по-висока категория влакове е средно с 15% от досегашната цена на билетите за бързите влакове със задължителна резервация.