Окончателният анализ за първия месец, откакто влезе в сила увеличението на цената на билета за градския транспорт, предстои да бъде направен от Центъра за градска мобилност, но информацията, с която разполагам, е че повечето от пътниците се ориентираха към пътуването с карти. Това каза в сутрешния блок на БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова.
За този период са закупени около 30 000 нови карти, което е колкото за пет месеца преди това. Хората разбраха, че да пътуваш с карти е доста по-изгодно. На този етап са продадени 5000 годишни карти, повишава се и броят на закупените еднодневни и тридневни карти. Очаквано броят на закупените билети намаля, но целта беше да се увеличи броят на пътуванията с карти и да се инвестира в градския транспорт. До края на юли се очакват 5 нови трамвая с климатик и първите 70 от новите 110 автобуса, а през август и останалите 40, коментира Фандъкова.
От предварителните данни на Центъра за градска мобилност става ясно, че през изминалия месец гратисчиите не са се увеличили. По-сериозни проверки се извършват по т.нар. рискови линии и всеки, който пътува без превозен документ, подлежи на съответната санкция, подчерта столичният градоначалник.
Тя каза още, че се работи активно по подготовката на процедурата за електронна система за таксуване. Очаквам съвсем скоро общинските съветници и комисиите да разгледат тази процедура и тя да влезе в сила до края на юли. По този начин хората ще плащат това, което ползват – според разстоянието и според времето. Във всички случаи тази система ще бъде по-справедлива от това просто да си купиш билет и да пътуваш. Важно е да се направи една прозрачна процедура, за да има повече участници, повече конкуренция. Очаквам до края на следващата година вече да има работеща система за електронно таксуване, заяви Фандъкова.
Днес трябва да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител за нови четири станции в посока "Овча купел" до "Горна баня", чието строителство да завърши през 2019 година. Така през 2019 г. ще имаме нови поне 12 км метро, заяви тя.
В момента 90% от тролейбусите са климатизизирани, около 30% от автобусите имат климатици, но очаквам с новите автобуси процентът да нарасне чувствително. Друга цел е до 2019 г. автобусите да са на възраст между 5 и 7 г. Работим и по закупуване на електробуси, обяви кметът на София.
Освен че се закупуват нови трамваи, се инвестира и в рехабилитацията на трамвайните линии. Вече започна ремонтът на бул. "Витоша" от НДК до Южния парк, където освен подмяна на настилки, тротоари и осветление, ще има и подмяна на трамвайните релси. На 16 юли ще започне и реконструкция на ул. "Козлодуй", където се подменят и трамвайни релси. А по новия програмен период по ОП "Региони в растеж" включва и цялостната подмяна на две трамвайни линии - по бул. "Цар Борис III" и ул. "Каменоделска", каза още Йорданка Фандъкова.