Билети за маршрутка вече и в супера

share

Билет за маршрутка ще може да се купува и от супермаркета.

Това предложение внесе Вили Лилков на комисията по транспорта на Столичния общински съвет. Проектът цели превозвачите да дадат възможност на гражданите за алтернативно закупуване на билети.

16 маршрутни линии ще останат в София догодина от общо 24, които се движат в момента. Това каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов. В началото на следващата година Столичната община ще обяви конкурса за превозвачи по маршрутните линии, като договорите ще са за срок от 3 години, пише "Монитор".

Работната група, която подготвя конкурсната документация, ще внесе доклада за обсъждане в съвета до края на тази година. В конкурсната документация ще бъде заложено автомобилите да са с вградена GPS система, която да се следи от центъра за градска мобилност, обясни Христов. По този начин ще може да се контролира дали маршрутните таксита се движат по определената линия и дали правят нарушения. Ще има глоби за неизпълнение на условията по договора и честотата на обслужване. Няма да има определени спирки за маршрутките, а при неправилно спиране те ще бъдат глобявани от съответните органи.

Освен това преминаването на маршрутките през идеалния център на града ще бъде пренасочено по нови обслужващи трасета.

При подготовката на новата процедура ще се вземат предвид и бъдещите промени в транспортната схема на София, след като се пусне вторият лъч на метрото.

На заседанието на комисията председателят на сдружението на маршрутните превозвачи Витан Андреев припомни, че след пускането на метрото от „Обеля” до „Младост” броят на хората, които ползват маршрутки, е намалял с 60 на сто, а не с очакваните 30 процента. Той допълни, че от 49 маршрутните линии са останали 24.

В края на следващата година пък вероятно ще бъдат пуснати в движение и довеждащите автобуси до новите метростанции. Това ще са между 16 и 20 вътрешноквартални линии. Целта на кварталните автобуси ще е превозването на пътниците от различни части на даден квартал до станциите на метрото, както и до основните спирки на градския транспорт.

Според Христов този вид транспорт може да се възложи за обслужване от общинската Столичен автотранспорт или да се търсят други превозвачи. Финансирането им обаче ще е целево от системата на градския транспорт, докато маршрутките се финансират от билетите си.

След три години ще отпадне необходимостта от маршрутните линии, тъй като дотогава ще е готов проектът за интегрирания градски транспорт. През пролетта на следващата година се очаква да започне строителството на участъка от бул. „Цариградско шосе” до летище София от първия лъч на метрото, а през 2014 година ще бъде дадено начало на строителството на третия лъч на метрото, които след влизането им в експлоатация ще доведат до отпадането на маршрутните линии, каза Христов.

Водещи новини

Още новини