Списък с пътищата на смъртта в България

share

Списък на черните пътни участъци с най-много смъртоносни катастрофи правят МВР и агенция “Пътна инфраструктура”, пише в Труд.

Всяко опасно шосе или магистрала ще бъде с досие. В него ще има информация кога е построено, колко катастрофи стават, колко са убитите и ранените, в кои часове на денонощието стават фаталните сблъсъци. Така полицията и пътната агенция ще предприемат съвместни мерки за спиране на войната по шосетата.

Полицаите и пътищарите планират да поставят там снимащи радари. Между платната за движение ще монтират разделителни мантинели. Ще има и засилени дежурства на пътни полицаи.

Отсечка на смъртта

Според катаджии само с поставянето на мантинели може да бъдат спасени до 50 човешки живота на година. Те дават пример с участъка от пътя Бургас - Созопол, кръстен Отсечката на смъртта. От 30 до 70 души годишно загиваха на него до 2009 г., преди да бъдат поставени предпазните огради. Статистиката на КАТ сочи, че най-опасни са републиканските пътища от I клас. Рискът при тях идва от това, че насрещно движещите се автомобилни колони не са разделени, както е при магистралите. За най-страшен се смята участъкът Стара Загора - Нова Загора - Сливен - Карнобат.

От Пътна полиция призовават всички шофьори да бъдат внимателни и да се подготвят за тежката зима. Те съветват да не се тръгва на път, ако автомобилът не е в пълна изправност. Водачите да регулират фаровете, да си осигурят зимни гуми и вериги за сняг, да проверят отоплението и устройството за измиване на предното стъкло.

През зимата видимостта е намалена, шосетата са мокри, заснежени, заледени. Затова шофьорите трябва да изберат скорост, която позволява да се спре в зоната, осветявана от фаровете им.

КАТ апелира да се намали скоростта преди мост, където може да има заледяване. “Не потегляйте при прогноза за обилни снеговалежи. Тръгвайте с пълен резервоар, топли дрехи и храна за всички в автомобила!”, съветва още пътна полиция.
Кресненското дефиле с редовен кръвен данък

Най-кървавите места в Пиринско са Кресненското дефиле и Предел. Десетки са намерили смъртта си по тези пътни участъци заради несъобразена скорост. КАТ няма точна статистика, но всеки си спомня кървавата катастрофа край Предел, когато шофьор на самосвал връхлетя в колона от коли пред него, уби петима и рани тежко девет души през септември 2007 г.

Черната статистика показва, че на месец и половина Кресненското дефиле също взема кръвен данък. И причините отново са шофиране с висока скорост. Често катастрофи стават и в отсечките от Петрич към ГКПП-Златарево и при село Железница, въпреки че пътищата са прави и в добро състояние.

Други участъци с висока концентрация на автосблъсъци са селата Джерман, Усойка, при картинг пистата край Благоевград. Катастрофи стават и по пътя Банско - ГКПП-Илинден, на разклоните за селата Места, Копривлен, Хаджидимово и за Гоце Делчев.

В Кюстендилско най-много пътни инциденти стават при с. Цървеняно. Според шофьори причината е калпав асфалт, положен в участък от около 1 километър на влизане в селото, където има 90-градусови леви завои. Горният слой на асфалта бил много гладък и не правел сцепление с гумите, твърдят препатили водачи. “Там е ад - няма начин дори само при една роса да не се подхлъзнеш и ако има срещу теб автомобил, ударът е неизбежен. Ако някой си е направил труда да брои, за 4 години сигурно има вече към 1000 катастрофи. Оставили са си ръцете с тоя особен асфалт”, ядосва се 40-годишен тираджия от Кюстендил, който пътува всекидневно през село Цървеняно и Конявския балкан.

Според местния шеф на КАТ Румен Точев не е виновен само асфалтът, но и водачите, които не се съобразяват с пътните условия и не се движат с подходяща скорост.

Шосето на смъртта

Отсечката Пловдив - Смолян получи името Шосето на смъртта заради зверските катастрофи по него. За да намалеят жертвите и ранените, всяка година започнаха да се правят курбани в края на декември. Инициативата поде от 2007 г. насам досегашният кмет на село Забърдо Валентин Черпоков.

Пътят е основната и единствена връзка от Пловдив за Смолянска област, Пампорово и КПП-Златоград към Гърция. Той е и един от най-натоварените и рискови у нас. Въпреки идеите да се разшири през годините, досега той си остава двулентов, с много завои.

“Този път е с доста тежки катастрофи, има жертви, много е натоварен и има много челни сблъсъци. Основната причина за травматизма е неправилно изпреварване”, коментира шефът на ОДП-Смолян комисар Кирил Хаджихристев.

След като с години не бе ремонтиран, сега са осигурени средства и започна цялостната му реновация. С 19,197 млн. лв. през следващите 2 години ще се ремонтират три тунела, 12 моста и водостоци и 48,6 км от пътя Асеновград - Чепеларе.

Подслон

“Черната” отсечка по пътя от Стара Загора към морето е край с. Подслон. За последните 4 години там са станали над 150 тежки катастрофи с над 25 загинали и стотици ранени. Заради засиления контрол и поставената камера през последните две години има сериозно намаляване на пътните инциденти, но пак не се разминава без жертви.

Последната катастрофа с убит човек стана преди дни. На 6 ноември около 17,20 ч “Пежо 306”, управлявано от 45-годишна сливналийка, било изпреварено от “Опел Астра”. За да избегне сблъсъка с него, жената навлязла в лентата за насрещно движение и се ударила в “Лада Нива”, чийто шофьор загина.

На 6 август м. г. при зверска катастрофа загина 16-годишно момиче от Израел, а още четирима бяха тежко ранени. Тогава лек автомобил “Шкода Октавия”, управляван от 53-годишен израелски гражданин, започнал неправилно изпреварване на камион. Шкодата навлязла в лентата за насрещно движение и се блъснала челно в идващия “Опел Корса”.

През февруари м. г. момче и момиче на по 18 години изгоряха в лек автомобил “Ауди”, след като колата се удари в електрически стълб и избухна в пламъци.

Петолъчката

Участъкът от Сливен към Петолъчката е едно от най-охраняваните от полицията места у нас. Причината: още от 1985 г. пътният възел е регистриран като място с много катастрофи. През “Петолъчката” преминават няколко потока автомобили, най-мощният от които е от София към Бургас.

През летните месеци трафикът се увеличава драстично и стига до 20-25 хил. автомобила на денонощие. Преди 4-5 години полицията въведе нов режим за охрана и регулиране на движението по трасето. Когато трафикът нараства, на шосето излизат катаджии и мобилни екипи с мотори. Присъствието им е денонощно. В резултат тежките катастрофи намаляха драстично - по една-две годишно. Най-честите причини за произшествията са висока скорост, неспазване на предимство, както и пияни шофьори.
89 сблъсъка за 6 месеца в Бермудския триъгълник

Пътят Русе - Бяла е най-опасният участък в целия регион, категорични са от полицията. От октомври 2010 г. до 31 март т. г. там са станали 89 катастрофи с 5 убити и 25 ранени. През 2009 г. в т. нар. Бермудски триъгълник на смъртта са регистрирани 117 катастрофи с 8 загинали.

Трафикът е интензивен, защото пътят е част от трансевропейски транспортен коридор № 9. Той свързва Северна България с ГКПП-Маказа и осигурява автомобилния поток от Източна Европа през България към Турция и Гърция. Завоите и наклоненият терен са страшни, защото пътят е с по една лента в двете посоки.

Близо 5 години след като автобус падна от мост и загинаха 18 души, пътните инциденти там секват. За да се повиши безопасността, мостът бе реконструиран, бе разширена отсечката и се изгради кръгово движение.
Насрещните коли се крият зад могили

Участъкът от село Гривица до разклона за град Славяново на пътя Плевен - Русе сее най-много смърт в Плевенско. Пътят “подлъгва” тези, които не го познават, да карат с висока скорост. Но той е коварен, тъй като малки възвишения, подобни на могили, крият отсрещните автомобили и всяко необмислено изпреварване крие риск.

Още в първите дни на тази година шофьор загина при удар на форда му в румънски автобус с туристи. Дни по-рано на няколко километра от мястото русенец изгоря пред очите на баща си, след като се заби в ТИР. Часове по-късно друг шофьор окървави същия път, като се заби в дърво.

В първите дни на февруари четири момчета от Левски намериха смъртта си в зверска касапница.

Преди малко повече от месец румънски свещеник и служител на плевенска компания за газови инсталации загинаха на място при челен удар на същия път.

Хаинбоаз

Пътят през Хаинбоаз взема най-много жертви. Участъкът в планинския район е осеян с остри завои, а поема трафика на международни тирове, които се движат от Свиленград към Русе. Най-честата причина за инцидентите са високата скорост и несъобразяване с метеорологичните условия.

Климатът в Балкана е по-суров и често има заледявания. Проблем създават и скалите от планинския скат край пътя. Често след обилни дъждове се откъртват огромни каменни блокове и се свличат върху пътя. С концентрация на произшествия са и отсечките Велико Търново - Габрово, между селата Моравица и Кавлик по пътя София - Варна и на разклона за стражишкото с. Кесарево.

Черната статистика сочи, че през тази година на територията на Великотърновска област са загинали 19 души.

Водещи новини

Още новини