Повече от 60 процента от обажданията до националния телефон 112 са фалшиви или нямат нищо общо със спешен случай.
Това показват данни от националната система за последната година.
Полицията предупреждава, че вече има десетки случаи на наказани заради злоупотреба.
Най-лесно се разпознава, когато става дума за детска игра. Понякога има лъжливи обаждания, при които искат да подадат реален инцидент. Но ние с нашата рутина с времето сме свикнали, че с повече въпроси можеш да прецениш, че сигналът е фалшив.
В много случаи обаче на измислен инцидент се пращат екипи за помощ. Както след обаждане в 6 ч. сутринта вчера, че хижарят на хижа Есперанто е бил пребит. Тъй като става дума за побой е извикана и Бърза помощ, след което се оказва, че няма такъв случай.
Така само с едно лъжливо обаждане повече от 3 часа се занимават екипи на полицията и Бърза помощ, които и без това не стигат.
От Столичната полиция казват, че през последната година имат много случаи на заловени хора, подали фалшиви сигнали. Гражданите много често звънят на 112 и по сигнали, които нямат нищо общо със спешната помощ. Като това да им бъде пуснат тока или водата.