Какви са правата на пътниците при стачка на авиокомпанията

share

Заради стачката на стюардите и стюардесите в „Луфтханза“, която се очаква да продължи до петък, Европейският потребителски център напомня какви са правата на пътниците в такива ситуации.

Всички, чиито полети са отменени в резултат на стачка имат няколко основни права:

- Право на осигуряване на алтернативен транспорт при сходни условия със същата или друга авиокомпания или възстановяване стойността на билета
- Право на храна и напитки
- Право на настаняване в хотел
- Пътниците може да имат и право на компенсация за направени допълнителни разходи, или право на допълнително парично обезщетение. Дали ще се стигне до такова обезщетение и каква ще е сумата, зависи от конкретния случай, както и от разстоянието на полета и от времето, за което той закъснява.

При стачка по време на полет пътниците винаги имат право на грижи, но нека не забравят, че ако са избрали да им се възстанови стойността на билета, то авиокомпанията няма повече задължението да заплаща за храна, напитки и настаняване в хотел.

При проблем на първо място пътниците трябва да се свържат с авиокомпанията. Ако не са доволни от отговора на превозвача, те могат да се обърнат и към Европейския потребителски център, за да получат помощ и съдействие.

Водещи новини

Още новини