Това е трето проявяване на дефект, трябва да се вземат мерки да се предотврати четвърти такъв. Това коментира пред Фокус кап. Пенчо Пенчев, ръководител на правителствения Авиоотряд 28 в периода 2009-2013 г., по повод поредния инцидент със самолета.
Припомняме, по-рано тази вечер „Фалкон"-ът не успя да кацне на Летище Пловдив, тъй като колесниците му отказаха да се затворят. По-късно самолетът се приземи на Летище Варна.
„Не е нормално, случая се повтаря за втори път с пътници”, добави кап. Пенчев.
Той поясни, че въпросът е, че такъв случай се повтаря, което не е приятно, и уточни, че мерките, които са се взели навремето, явно се оказват неефективни.
„Според мен заводът-производител трябва да има натрупана информация, този тип самолет лети от доста време. Те би трябвало да подскажат какво и къде не е наред”, обясни той.
Кап. Пенчев изтъкна, че е нормално в такава ситуация Авиоотрядът да се обърне към завода-производител и фирмата, с която има договор за техническа поддръжка, така че да получат съответната методологическа и техническа помощ.
„Самият самолет сам по себе и един от най-добрите в света, много е надежден, няма опасност за пътниците, тъй като колесника е в спуснато положение. В спуснато положение техническо прелитане се позволява. При техническото облитане е възможно колесника да се спуска и прибере”, каза още кап. Пенчо Пенчев.