Убийствена жега мори пътниците във влаковете.
Причината - част от железниците пътуват без климатик, разказва в репортаж Нова телевизия.
Колко е температурата в купетата?
Началната точка е гарата в Първомай, където горещината е непоносима. Термометърът показва 37 градуса по Целзий.
В сравнително новата дизелова мотриса „Siemens Desiro“ няма прозорци, които да се отварят в жегата, тъй като е проектиран да се движи с климатик. И ако той не работи, в един момент комфортното пътуване се превръща в истински ад, особено ако има повече пътници. Термометърът показва точно 34.7 градуса по Целзий, а кондукторът казва, че климатикът е повреден.
При аналогична ситуация в Германия, където тези дни отчетоха рекордни горещини, железниците отмениха десетки влакове. А преди няколко години германските железници изплатиха почти 3 милиона евро обезщетения на пътници, жертва на неработещи климатици в експресите „InterCity“. Заради жегата инсталациите отказаха, термометрите във вагоните удариха 32 градуса, а почти 50 души бяха откарани в болница.