В букварите и читанките не са представени "различните" деца, липсват изображения на хора в неравностойно положение, на хора с различен цвят на кожата и не се възпитава емоционална интелигентност у малките деца. Това е мнението на представители на сдружението "Политологичен център", изразено на пресконференция.
Когато се създават нови учебници, никой не се допитва как изглеждат те в очите на децата, каза социологът д-р Венелин Стойчев. По думите му в букварите и читанките липсват алтернативи за справяне с различни ситуации, освен картинки на две бутащи се козлета върху мост. Това е начин за справяне единствено чрез налагане на собствена воля, а не чрез диалог, допълни той.
Стойчев посочи, че и в учебниците по математика не се допускат различни възможни начини за решаване на задачи, а има само един верен вариант, който се налага сред подрастващите. Сдружението започва проект "Да отгледаш ксенофоб - застъпническа кампания за толерантно образование", който ще обърне внимание на визуалното и текстовото съдържание на българските читанки и учебници, за да се провокира обществена дискусия.