Купуваме най - много дрехи и обувки през интернет

share

Дрехите и обувките са на първо място сред най-често купуваните през интернет стоки.

Всяка втора сделка е за тях, сочат резултатите от изследването на MasterIndex България 2011. Книгите и самолетните билети са на второ и трето място съответно като предпочитани за онлайн покупки. Почти всички картодържатели в България – около 82%, използват интернет, а 33 на сто от тях използват мрежата за купуване на нужните им вещи. Българските картодържатели продължават да бъдат много активни потребители на интернет и няма разлика между жените и мъжете. Столичани по традиция са най-активни в сравнение с потребителите от други райони на страната.

Хората между 35 и 44 години са най-активните картодържатели, които използват интернет и правят плащания по интернет. Следват ги българите между 25 и 34 и 18 и 24 години (36% всеки), а възрастните ни сънародници са значително по-слабо активни. България показва обещаващо развитие по отношение на дигиталната култура, смята Мануел Алексе, регионален директор Балкани на компанията, пише "Монитор".

Повечето картодържатели, които пазаруват онлайн, го правят няколко пъти годишно - 34%, а средната честота за пазаруване в интернет е 19,5 пъти годишно, става ясно още от MasterIndex Bulgaria 2011. Най-предпочитаните места за онлайн пазаруване са международните търговци. 43 на сто от потребителите им се доверяват, докато родните онлайн търговци са предпочитани от една трета - 32%. Всеки пети българин обаче няма предпочитания откъде пазарува през компютъра. Хората между 45 и 64 години демонстрират най-високо доверие към българските интернет търговци – в 42 на сто от случаите, а повече от половината картодържатели на възраст между 35 и 44 вярват най-много на международните търговци.

MasterIndex Bulgaria 2011 показа също, че 9% от картодържателите, които пазаруват онлайн, използват възможността да спестят пари, като се включат към груповото онлайн пазаруване. Картодържателите, които използват групово пазаруване, най-често пазаруват ваучери за козметични процедури – 45 на сто, следвани от ваучери за екскурзии и ваканции - 35%, ваучери за вечеря - 15%, и автомобилни услуги - 5%.

Водещи новини

Още новини