В средата на тази година се очаква да започне строителството и на третия лъч на метрото в София. Това ще се случи веднага след като Европейската комисия одобри финансиране на проекта.
Одобреното трасе е с дължина 16 км. От тях 10.5 км. под земята и 5.5 км. над земята, ще има 18 метростанции - 14 подземни метростанции и 4 надземни метростанции, пише в. "Дневник".
Първо ще започне изграждането на станцията при "Театър зад канала", на бул. "Мадрид". В първия етап влизат и спирките при Орлов мост, площад "Св. Патриарх Евтимий", НДК, към "Красно село". Участъкът е с обща дължина от 7.8 км. и 8 метростанции. Прогнозната стойност на проекта е 434 млн. евро без ДДС, като по-голямата част най-вероятно ще дойде от европейската програма "Транспорт" (2014-2020).
Първата станция ще бъде до колелото на трамвай № 22 северно от бул. "Ботевградско шосе". Веднага след станцията, в посока ж.к. "Левски" естакадата продължава покрай улица, която ще се построи заедно с метрото и се спуска в рампа преди завоя, водещ трасето към бул. "Владимир Вазов". Дължината на станцията е 102 метра. Достъпът до пътническия перон ще се осъществява чрез стълбище, единичен ескалатор и асансьор.
Следващата станция на третия лъч ще бъде подземна - в остана бул. "Владимир Вазов" между ул. "Поп Груйо" и ул. "С. Доспевски". Дължината на станцията е 118 метра, широчината на пероните е еднаква и е около 4 метра. Спирка 3 ще се казва "Витиня" и ще бъде разположена малко след моста над р. Сухата река. Станцията ще е наземна.
После ще бъде спирка "Васил Кънчев" - между кръстовищата на "Владимир Вазов" и "Васил Кънчев", в близост до стадион "Георги Аспарухов". Станцията по проект е със странични перони, един вестибюл и общо два изхода - по един от всяка страна на бул. "Владимир Вазов".
Станция 5 ще бъде разположена между ул. "Ильо Войвода" и ул. "Панайот Хитов". Следва станцията при парк "Заимов" и "Театър зад канала" - на бул. "Мадрид" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Оттам ще започне и строителството на третия лъч. Станцията ще бъде надълбоко, за да може да премине под Перловската река.
В първоначалния проект следваше станция при ул. "Шипка" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", която засега е отпаднала. Причината е близостта й с Орлов мост, като оттам ще минава отклонението на третия лъч към кварталите "Гео Милев" и "Слатина".
Следващата станция ще бъде при Орлов мост и ще бъде разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина. След това метрото ще стига до площад "Св. Патриарх Евтимий". Спирката е проектирана с един изход към площада и един пред кино "Одеон".
После следва спирка при Националния дворец на културата (НДК). Изходите ще са разположени съответно в съществуващия вече подлез на станцията на втория метродиаметър и в югоизточния ъгъл на градинката на църквата "Св. Георги".
Следва спирка в западния ъгъл на кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага". После ще бъде станция при кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. И. Е. Гешов". В първоначалните планове следващата станция беше "Дойран", но засега отпада, защото е непрактична и скъпа.
След това ще бъде станция, разположена при кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Гоце Делчев". Тя ще има топла връзка със спирките на трамвая, както и пътен възел под бул. "Цар Борис III". Следва спирка при "Никола Мушанов" и бул. "Президент Линкълн"
После ще има станции в "Овча купел 1", при кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента" и "Овча купел 2" (при ул. "Централна"). Накрая лъчът приключва в "Горна баня" със спирка, разположена перпендикулярно на околовръстния път. Западният й край опира до ж.п. линията София-Перник, а източният - в зелената площ, разделяща околовръстния път от жк "Овча купел".