1725 входящи писма са постъпили в приемната на Министерския съвет от началото на мандата на правителството „Борисов 2“ до 24 март 2015 г. Това съобщи за „Труд“ шефката на приемната на Министерския съвет Соня Божикова. 68 от сигналите са били анонимни и не са били разглеждани.
Наблюдава се тенденция хората все по-често да пускат жалбите си по електронен път. За близо три месеца са получени 404 сигнала, което е 40% от общите жалби, коментира Божикова.
Обикновено хората се жалват от високите битови сметки, както и от отношението на работодателите към тях. Много от сигналите са по съдебни дела, но в такива случаи от приемната изпращат отговори до гражданите, че има разделение на властите и поставените от тях въпроси са в компетенцията на независимата съдебна система.
53-ма граждани са приети и изслушани лично в приемната на Министерския съвет. Освен писмено и по пощата, хората могат да подават своите писма и сигнали до премиера и лично в приемната на Министерския съвет. „Приемната работи от 9,30 до 12,30 ч и от 14 до 16 ч всеки ден без никакво предварително записване. Наши служители изслушват хората, насочват ги със съвети или им помагат да си оформят документите”, разказа Божикова. След това всеки писмен сигнал или разговор влиза в електронната деловодна система на МС. Все повече зачестявали и писмата, които пристигат по електронна поща.
Има случаи, когато едно писмо до приемната може да промени живота на човек. Такъв е случаят с бивш затворник от турски произход, който няма доходи, но е закъсал със здравето. Човекът се жалва, че няма пари да си извади лична карта. След намесата на приемната социалните служби са му отпуснали целева помощ за таксата и той вече се е сдобил с документ за самоличност. Благодарение на това може да се яви на ТЕЛК, да кандидатства за енергийни помощи и да получи дом от резервния жилищен фонд на неговата община. Дори се е записал и посещава трапезария за бедни.
Друг сигнал за незаконен добив на гнайс довел до светкавична реакция от службите и той бил прекратен.
В 80% от случаите обаче не премиерът е този, който може да реши проблемите на обърналите се към него. Тогава писмата им се препращат до съответните ведомства, а МС контролира дали хората ще получат отговорите си. Има и молби за помощ, чийто адресат пък изобщо не е Министерският съвет. Такива са молбите за съдействие при разрешаване на семейни кавги, съседски спорове, жалби срещу правосъдието, пояснява Божикова.
В приемната на МС са постъпили писма на благодарност към хората от приемната и лично към премиера, допълва Божикова. Редовно приемната докладва за постъпилите писма в правителствената канцелария, оттам те стигат до шефа на кабинета на министър-председателя, а чрез него с част от тях лично се запознава и самият Борисов.
1725 души се оплакаха на Борисов за три месеца
- 26.03.2015 | 11:45
- 4457