Неплатена сметка стана причина покойник да закъснее за погребение във Варна.
Близките на починалия чакали тялото, за да му отдадат последна почит, но то така и не било доставено, информира варненският сайт "Петел", позовавайки се на Здравко Стефанов.
Той разказа, че на 5 март т.г. неговият баджанак Цонко Христов починал от онкологично заболяване. Семейството на покойника отишло в болницата, за да уреди въпроса. Тъй като бил необходим специализиран транспорт, Стефанов се свързал с една от варненските погребални агенции.
Служителите веднага пристигнали в посочената болница, за да приберат тялото с фирмена линейка. „Тръгнахме след санитарната кола и така стигнахме до офиса на погребалното бюро.
Казаха ми, че погребението общо ще струва 950 лв. Още същия ден трябваше да платя 65 лв. – 35 лв. за съхранение на тялото в хладилна камера и 30 лв. предплата за самото погребение. По уговорка с фирмата на другия ден в 11 ч. покойникът трябваше да бъде докаран вкъщи да се простим с него. Стана 11 часа, а тялото още не беше докарано. Чакахме, чакахме и накрая се обадих по телефона във фирмата да попитам какво става. Отговорът беше, че още не съм платил и затова не ни го карат. Веднага с мои роднини отидохме в офиса на агенцията”, разказва опечаленият Стефанов.
Обяснил на служителите във фирмата, че се отказва от предварително договорените услуги. „Ние сме мюсюлмани и сами организираме погребалните церемонии. Като разбраха, че не се нуждаем повече от услугите им, служителките рязко промениха отношението си към нас. Казаха ни, че им дължим още 170 лв. Така разходите за съхранението на тялото за един ден в хладилна камера станаха 235 лв.“, разказва още човекът.
Дали обосновано, или не, Стефанов останал с впечатлението, че покойникът бил оставен през нощта в санитарния автомобил, паркиран пред офиса на агенцията.
От траурната агенция са категорични: „Това са глупости!“
„Това са пълни глупости – как ще оставим тялото на паркинг! Прибрахме покойника от болницата, преоблякохме го с донесените от близките дрехи, съхранихме го в хладилна камера. Уговорката със семейството беше, че те ще дойдат в офиса на следващия ден около 9 часа да се разплатят, а ние в 11 часа ще транспортираме покойника до дома им. Така и не дойдоха в уречения час. Пристигнаха чак след 11,30 часа, както е видно и от самия касов бон, който сме им издали. След като платиха услугите, които са ползвали, тялото беше транспортирано до посочения от близките адрес. Въобще не виждам защо трябва да обясняваме тарифите си. Предоставили сме определени услуги, които си имат съответни цени“, коментира случая собственикът на набедената траурна агенция.
В отговор Стефанов се кани да представи случая пред Комисията за защита на потребителите, както и в Министерството на здравеопазването.