Комисията за защита на потребителите е залята от жалби за калпави смартфони и таблети, пише "Телеграф", като се позовава на Емилия Елчинова, шеф на дирекция "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите.
От 6000 жалби с ракламации най-много са за мобилни апарати. През последните три месеца всяка втора жалба е за рекламация на смартфони, казва Елчинова.
Потребителите се оплакват, че устройствата се повреждат бързо, че имат софтуерни проблеми и не изпълняват функциите, заради които са ги купили. На второ място са рекламациите на лаптопи и таблети. Чак след това са оплакванията от други потребителски стоки, като обувки, дрехи, мебели, телевизори и др.
Потребителят идва в КЗП с очакване, че тя ще разпореди на търговеца да възстанови парите за дефектирала стока. Но това не става така. "Ние съдействаме за решаването на неговия проблем, но не винаги се стига до възстановяване на парите. В повечето случаи рекламациите се уреждат чрез ремонт", уточни Елчинова.
С промените в Закона за защита на потребителите от 25 юли търговците са задължени чак след третия ремонт да приемат обратно стоката и да върнат парите за нея на купувача.