Ремонтите на десетките хиляди автомобили, които бяха потрошени от градушката в София в началото на юли, ще продължат поне още година. Това обясни пред „Монитор” зам.-председателят на Съюза на автосервизите Динко Хулка.
Той сигнализира, че вече от бранша изпитват сериозни затруднения с отстраняването на щетите, тъй като напливът бил много голям, а някои застрахователи невинаги погасявали в пълен размер отстранените повреди.
„За ремонта на една кола са нужни между три и четири седмици и около 2 хил. лева. По наши данни само застрахованите коли, които са пострадали в София, са над 80 хил. Това са прекалено много коли, за да смогнем”, обясни Хулка. Заради нуждата от свежи пари в автосервизите ремонтират приоритетно колите без застраховки, защото собствениците им плащат веднага, а не се чака плащането от застрахователите. От компаниите обаче обещали всички преводи да стават на време, за да не се забавя работата.
„Самото естество на ремонта също е по-особено, защото вдлъбнатините се изправят една по една, след това се минава с кит, полира се, боядисва се и т.н. Това е много бавен и трудоемък процес. Докато го правим пък, не можем да обслужваме другите коли, които не са пострадали от градушката, а примерно са катастрофирали. Обмисляме дори варианти да пренасочим пострадалите автомобили само на определени места, а останалите майстори да се занимават с други щети”, обясни още Хулка.
„Всеки клиент, който си заплаща на каса, е добре дошъл. Когато се заплаща от клиента тази услуга, той минава на най-бързата писта. Издаваме му документ и влагаме парите, за да закупим части на застрахованите автомобили”, каза Хулка.
Проверка на „Монитор” показа, че столичните автосервизи наистина са препълнени и то предимно с подбити от градушката коли. На паркингите пред по-големите обекти се виждат по над 30 коли, които чакат да бъдат приети.
„Записали сме автомобили чак за след 9-10 месеца. Дотогава няма как да смогнем да ги оправим”, обясни един от приемчиците в голям столичен сервиз. Под думите му в София над 100 хил. коли чакат да бъдат ремонтирани. Майсторите също негодували, тъй като се скъсвали от работа, а не получавали допълнително пари за нея, а имало случаи и когато възнагражденията им се бавели. Оправданията за това били, че плащанията към сервизите също се бавят.