Пътуване в Гърция с лизингова кола може да стане само с наличието на специален талон, в който да заменя големия такъв, пише "Монитор".
В него ще са записани общата маса на автомобила, конските сили, натоварване на осите, външни размери и т.н. Ще бъде посочено и че автомобилът е на изплащане. Това предвиждат от МВР и Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”. Преди дни властите у нас получили писмо от транспортното министерство на южната ни съседка, в което се казвало, че властите там започват да налагат солени глоби за липсите на регистрационен талон номер 1 на автомобила или т.нар. голям талон. Според гръцкото законодателство наказанията започват от 1030 евро и могат да стигнат до 9 хил., ако не бъдат платени в 3-дневен срок.
През това време колата остава със свалени номера и не може да напусне страната. За да се избегнат тези проблеми, тъй като талоните на всички коли на изплащане остават в лизинговите компании до приключване на кредита, институциите у нас обмислят компромисни варианти. Единият от тях е шофьорите на автомобилите на кредит да носят копие на големия талон. Те дори са говорили с гръцките си колеги по този въпрос. Другият е колите да бъдат снабдени със специални документи, в които да е посочено, че колата е на лизинг, а третият - малкият талон на автомобила, да бъде допълнен с повече данни. Решенията обаче все още не са окончателни, тъй като са свързани с ред промени, около които трябва да се обединят както от МВР, така и от представителите на лизинговите компании. От Националната полиция съобщиха пред всекидневника, че също обмислят варианти, с които да спестят главоболията на нашенците, решили да пътуват в Гърция за летните почивки. Те били в постоянни разговори с всички институции. От МВР увериха, че все още няма глобен българин. Това обаче не означавало, че и занапред ще е така.
Изискването за наличието на Регистрационен талон номер 1 в Гърция съществува още от 2011 г. Санкциите обаче се прилагат стриктно от 17 април тази година, когато беше последният работен ден преди Великден. Тогава шофьори на товарни камиони са били предупредени още на границата за изискването. Те също попадали в проблемната графа, тъй като големите талони на машините им са у собствениците на фирмите.