Ще строим само с план за трафика

Булфото
share

Столичната община ще отказва разрешение за строеж на инвеститори, които не представят проект за организация на движението около бъдещата сграда.

Това предвижда една от мерките в Генералния план за трафика, който местният парламент ще гласува утре. Проектът е изготвен от консултанта „Мот Макдоналд”, на който кметството ще плати над 2 млн. лева, съобщи "Монитор".

Със сигурност трябва да се отказва разрешение за строеж на инвеститори в големи сгради – било то жилищни или не, коментира общинският съветник Мартин Заимов, който е един от вносителите на доклада. Според него преди началото на изкопните работи частниците трябва да представят комуникационно-транспортен план, в който да се предвиждат улиците и местата за спиране за бъдещите обитатели на сградата.

В концепцията за паркиране, за която вече „Монитор” писа, пък е предвидено събирането на такса от инвеститори в сгради в центъра на София, ако не построят подземен гараж. Докладът все още не е гласуван от общинския съвет.

Инвеститорите в молове, спортни съоръжения и други сгради с площ над 10 000 квадратни метра ще бъдат задължени със заповед на кмета да представят доклад за оценка на обектите върху трафика в района, решиха на заседанието на бюджетна комисия в общината вчера. Целта е да се види как посещенията на 1000 и повече души на ден влияят на движението наоколо и при необходимост да се промени неговата организация, коментират от „Мот Макдоналд”. Подобен план е направен при строежа на новата спортна зала „Арена Армеец София”, като е засечено, че 12 хил. души могат да се евакуират от сградата за 2,46 минути. Тъй като обаче шосето пред залата няма капацитет за толкова автомобили, Столичната община пуска допълнителен градски транспорт при всяко събитие.

Общо 114,8 млн. лв. за дейности за подобряване на трафика в столицата ще бъдат планирани през следващите пет години. Освен паркинги се очаква да бъдат построени пешеходни трасета и велоалеи. Бюджетът за тях е 20 млн. лева.

Водещи новини

Още новини