Затяга се контролът върху автомобилите на газ. В момента няма официален регистър на колите в България с монтирани газови уредби. Наредба на транспортното министерство предвижда ситуацията да се промени, а контролът върху сигурността на газовите уредби да не е фиктивен.
В един от официалните сервизи за монтиране на газови уредби у нас се оказва, че никой не знае колко са колите на газ в страната. Според досегашната статистика от годишните технически прегледи (ГТП) автомобилите на газ са около 200 000. Според данните на сервизите обаче близо милион българи карат на природен газ. 95% от бутилките тях са допълнително, а не фабрично монтирани. Не е ясно и колко от тях са потенциално опасни. Контролът върху тях в последните 2 години е силно занижен, съобщава бТВ.
Новите правила предвиждат където и да се монтира газовата система, след това колата да минава проверка в пункт, където се правят и годишните технически прегледи. Според бранша обаче наредбата решава проблема половинчато.
„Докато не се обхванат и сервизите на регистрационен режим и да се изисква техническа компетентност, нещата не са решени докрай”, смята Георги Илиев, зам.-председател на Български автогаз сервизи.
Дори наредбата да остане в сегашния си вид, след година транспортното министерство се надява да е наясно и за точната бройка на колите на газ у нас.
Промените в наредбата трябва да влязат в сила от 1 септември. През това време сервизите трябва да се подготвят, както технически и така и експертно. Поне засега поскъпване на ГТП не се предвижда. От бранша не изключват и тази възможност. В момента струва средно между 30 и 50 лева. Като и сега, ако колата има газова уредба, струва с около 5 лева повече. И след промените държавната такса няма да има.
Затягат контрола върху автомобилите на газ
- 29.04.2014 | 19:14
- 6907