Трасето на магистрала "Хемус" да бъде променено, за да бъде икономически по-изгодно и да свърже страната ни с основните европейски коридори. За това настояват от пътния, строителния и инженерния бранш, пише „Стандарт“.
Според експертите страната ни спешно трябва да преразгледа транспортната си стратегия. Магистралният пръстен у нас е планиран по времето на желязната завеса, когато основните трасета са били планирани предимно за вътрешна употреба и никой не е гледал на Запад. Това обясни проф. Николай Михайлов от катедра "Пътища" на Университета по архитектура, строителство и геодезия. Магистрала "Хемус" (София-Варна) трябва да бъде изградена като две отсечки - между София и Русе, която да позволява бърза връзка с Букурещ (Румъния) и Западна Европа, и Русе-Варна. Това трасе би направило значително по-достъпно европейското финансиране, а към него ще има и интерес за концесиониране заради икономическата му ефективност и привличане на пътникопоток. Това обясни главният архитект на София Петър Диков на среща на експерти за бъдещето на транспорта у нас, организирана от УАСГ.
С промяната на "Хемус" ще се утвърди и нуждата да се изгради трети мост над Дунав при Русе, който да поеме увеличените товари и пътници, допълни Диков. Според пътния бранш категорично вече трябва да се мисли за трета лента на магистрала "Тракия", особено във връзка с третия мост над Босфора при Истанбул, който ще е предназначен за товарни автомобили. Едни великденски празници показаха, че и към момента трасето между София и Пловдив не може да поеме трафика, обясни Михайлов. Браншът е категоричен, че е нужна и промяна на маршрута на магистрала "Черно море", така че той да върви на 10-15 км успоредно край брега и да не пречи на туризма. Според депутата от "Коалиция за България" и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев изграждането на магистрала "Черно море" може да се обвърже и със строителството на новия терминал на пристанище Варна или довършването на магистрала "Хемус", за да се намерят по-лесно инвеститори.
Експерти искат ново трасе за АМ “Хемус”
- 29.04.2014 | 08:52
- 3090