60 млн. лв. ще чистят снега по шосетата

Булфото
share

С 60 млн. лв. ще разполага тази зима Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) за почистване на пътищата, съобщиха оттам за „Монитор”.

По традиция те се плащат от бюджета за следващата година, предназначен за целогодишно поддържане на републиканската пътна мрежа. За 2014 г. той е в размер на 140 млн. лв. За миналата зима са платени около 50 млн. лв.

Ако природата е благосклонна към родните пътищари и се изразходят по-малко средства, спестените пари ще бъдат използвани за текущо поддържане на републиканските пътища през следващата пролет.

Отделно за подготовка на пътищата при зимни условия през предишните 2 месеца са изразходвани 9 870 000 лв. - 3 450 000 лв. през септември, около 2 270 000 лв. за октомври, както и около 4 150 000 лв. за допълнителни задания за подготовка.

От пътната агенция твърдят, че имат вече план за дейността на ведомството за зимното поддържане, изготвени са плановете и на областните пътни управления, създаден е оперативен щаб на АПИ при възникване на усложнена зимна обстановка. ", отговори регионалният министър.

До края на октомври приключиха проверките за готовността на областните пътни управления (ОПУ) за зимно поддържане на републиканската шосейна мрежа. Проверена е готовността на машините и персонала за зимно почистване. От агенцията отчетоха, че във всички ОПУ има сключени договори за поддържане на пътната мрежа.

По данни от сайта на агенцията договорите са с 29 фирми. Сегашните договори изтичат през лятото и есента на 2014 г. От АПИ смятат бързо да се подготвят процедурите за новите, като това може да се случи още през януари, за да се извърви нормалната фаза до април и следващите месеци да останат за евентуални обжалвания. Новото в четиригодишните договори ще са фиксираните пределни цени. Ще се промени и концепцията за зимното поддържане, като се увеличат парите за активна работа на пътноподдържащите фирми и намалят за дежурства.

Засега няма официална заповед за зимно поддържане на пътищата в цялата страна, уточниха от пътната агенция. Това се прави, за да се спестят пари защото иначе при хубаво време трябва да се плаща на наетите фирми по 60% от договорената цена на километър. Стойността на зимното поддържане при много тежки условия може да достигне до 1,2 пъти спазарената по договор.

На места ОПУ могат при необходимост да обявяват началото на зимната кампания по поддържането на пътищата в отделна област и това най-често се прави в планинските райони.

Водещи новини

Още новини