Автосервизи се обявиха срещу гаражните сервизи

share

Автосервизи от София се изправят срещу сивия сектор в бранша. Става дума за членовете на Съюза на автосервизите-София (САС), пише Стандарт.

Една от основните цели на членовете му е да се преборят с нелегалните си "колеги", които не спазват законите, работят по нерегламентиран начин, не плащат данъци и осигуровки, работниците им нямат трудови договори и цялостната им дейност не отговаря на изискванията за опазване на околната среда.

В същото време клиентите на такива незаконни сервизи получават некачествени ремонти без гаранция. Темата беше обсъдена и на Общото събрание на САС. Участниците в заседанието обсъдиха и бъдещите си действия за постигане на целите в борбата със сивия сектор, който наброява хиляди сервизи в цялата страна. Беше взето решение да се поднови дейността на САС по предложените вече от организацията законодателни промени, които да регламентират по-строго автосервизната дейност.

Всеки вижда как в дворове, гаражи и на други места някой поправя коли. Обикновено тези майстори не дават никаква гаранция за използваните части и за самата работа. А некачествените ремонти след това водят до инциденти на пътя, коментира председателят на Съюза инж. Емил Германов.

Членовете на САС поеха ангажимент да сигнализират компетентните органи в държавата и общината за сервизи, за които има съмнения, че нарушават закона, или пък за частни лица, които поправят автомобили, без това да отговаря на никакви нормативни изисквания. Темата допадна и на 7-те нови членове на САС, които бяха приети. Заедно с тях в Съюза вече влизат 55 легални сервиза, а има заявки и от още фирми.

Всички настоящи и бъдещи членове получават защита с оглед търговските практики в България и нормите в ЕС. За целта САС непрекъснато е в контакт с МВР, КАТ, Комисията по транспорт и съобщения в парламента, Столична община и т.н. Освен борбата със сивия сектор Съюзът има за цел непрекъснато да повишава качеството на услугите, предоставяни от членовете. Това важи и за имиджа на сервизите от САС, като всеки от тях получава стикер с логото на организацията, който да е гаранция за качество и надеждност на услугите, които ще получат клиентите им.

Водещи новини

Още новини