БДЖ пуска 47 нови влака

share

От 15 декември с въвеждането на зимното влаково разписание в целия ЕС у нас броят на влаковете се увеличава с 47. Това съобщи вчера зам. изпълнителният директор на БДЖ Чавдар Трендафилов. Окомплектоването на влаковете по закритите с предишното разписание дестинации става възможно, тъй като от ремонт ще излязат 186 вагона, по които и сега се работи в съответните вагоноремонтни бази в цялата страна.

Железницата започна официално предварителната подготовка на целия подвижен състав – вагони и локомотиви, за предстоящия зимен сезон. Техниците са длъжни да осигурят изправност не само на ходовата част на вагоните, но и комфорта на пътниците, като не оставят незатварящи се врати и прозорци, проверят осветлението, отоплението, състоянието на сервизните помещения и чистотата на седалките.

Където е необходимо, те ще бъдат изпрани или ще минат на химическо чистене. Голямата проверка вече започна от депо „Надежда” в столицата. Техниците на железницата демонстрираха как протича преглед по ходовата част. При почукване с чук по съответните части те трябва да звънят силно и ясно. Ако се чуе заглъхващо кънтене, то нещо е повредено. В такъв случай композицията не продължава, а от състава й се изважда повреденият вагон. Изправността на ходовата част на всеки влак се проверява на всяка гара, на която спира, а когато предстои голямо спускане, се прави специална проверка на всички спирачки.

Трендафилов обясни, че голямата сезонна подготовка е била прекъсната като практика през 2010 г., но оттук насетне освен ежедневната подготовка на подвижния състав ще се прави и дългосрочна подготовка на всички налични вагони и локомотиви.

Проверките ще продължат повече от месец, ще приключат към 15 ноември. Ще бъдат проверени повече от 100 места в страната, където технически се поддържа подвижният състав, ще бъде направен разбор и на квалификацията на служителите. Зам.-шефът на железницата увери, че ако преди тръгване на композиция един вагон е студен поради технически проблем, той ще бъде откачен от влака и ще бъде подменен.

На въпрос на „Монитор” как ще бъдат обезщетени пътниците, които въпреки всичко са мръзнали по време на пътя Трендафилов обясни, че железницата ни няма механизъм да овъзмезди пътниците. Въпреки това се мисли за варианти този човек да ползва при следващо пътуване първа класа или да получи отстъпка в цената на билета.

Вече е отпаднала революционната идея на предишното ръководство билети във влака да се продават само на първата врата на първия вагон на влака. Системата не само затормозява пътниците, но и вече е пусната поръчка за изграждане на билетоиздаваща и информационна система за пътниците, която ще модернизира начините за купуване на билети – от интернет до автомати за билети.

Транспортният министър Данаил Папазов се ангажира системата да влезе в действие до края на 2013 г., но експертите от БДЖ планират пътниците да могат да резервират и купуват билети за железницата онлайн от средата на 2014 година. Чавдар Трендафилов бе категоричен, че не предстоят съкращения на персонал, макар дружеството да е сред най-големите работодатели в страната.

За „Монитор” той поясни, че най-сетне GPS системата за следене на дизеловите локомотиви ги изобразява върху релси, а не на равен фон с изписани координати. GPS-ите бяха представени още през 2009 г. и гарантираха спиране на източването на гориво от всичките над 100 локомотива. Едва през март т.г. обаче от НКЖИ изготвят карта на жп мрежата, която е заложена в GPS-ите и вече реално следенето може да се случва.

Водещи новини

Още новини